Kategori: Blog

  • Erhvervsrengøring

    Annonce

    Når det handler om renlighed og orden på dit forretningsområde eller bygning, giver det masser af fordele at finde professionelle firmaer til erhvervs rengøring. For eksempel kan et rent område appellere til ekstra kunder og købere i din organisation ved hjælp af fantastiske første indtryk, når du kommer ind i din virksomhed. Husk også, at en flot og ren arbejdsplads desuden vil øge medarbejdernes produktivitet.

     

    I dette indlæg finder du ud af, hvordan tilbud om virksomheds rengøring kan gavne din virksomhed. Det vil hjælpe dig med at træffe det rigtige valg, mens du beslutter dig for en til at holde renheden i din organisation.

     

    Kommercielle rengøringstjenester fremmer omkostningseffektive løsninger

     

    Løn og administrative priser kan dræne dit overskud. I stedet for at ansætte et rengøringsteam, er det bedre at ansætte en virksomhed til varetage rengøring i din virksomhed.

     

    Fra et pengemæssigt perspektiv er det fornuftigt at hyre virksomheder til rengøring. Det er på grund af det faktum, at du fjerner store lønudgifter til rengøringsfolk og måske en supervisor til at holde styr på dem. Hvis du outsourcer det hele til en ekstern virksomhed vil du tilbyde det hele som en samlet pakke.

    I stedet for at ansætte dine interne rengøringsassistenter, som kræver opsyn er det langt bedre at hyre fra en tredjepart. På den måde kan du fokusere mere på din virksomhed, som at styrke dine virksomheds salg og marketing.

     

    Mens professionelle rengøringsassistenter opretholder renheden af ​​dine skriveborde, gulve og produkt standere, fokuserer du på  at tænke på meningsfulde måder at få dit grafiske design til at skille sig ud som din skiltning, virksomhedslogo, butikslayout, vinduesudstillinger og produktemballage.

     

    Hvis i har brug for et stærkt tilbud på professionel erhvervsrengøring kan i med fordel kontakte Multiclean. Multiclean har mange års erfaring og de bedste referencer.

     

    Her er nogle af de tjenester, Multiclean tilbyder af rengøringstjenester:

     

    Gulvrengøring: Støvsugning, fliserensning, tæpperens, kraftvask

    Vinduespolering: Vinduesvask og -behandlinger

    Vaskeri: Afstøvning af borde og rengøring af toiletter

    Sanitet: Vedligeholdelse af toilet og bad med sæbe og servietter

    Byggeplads Rengøring: Rengøring efter håndværkere og oprydning på byggeplads

  • Få en business hjemmeside med WordPress

    Annonce

    Har du brug for at få lavet en business hjemmeside til din virksomhed, og vil du gerne have let ved at komme i gang med det, kan det være en kæmpe fordel at bruge et system, der er meget brugervenligt, og som mange webbureauer og freelancere kan finde ud af at arbejde i, så du har nemt ved at få udført opgaver, lavet nye funktioner osv. Her kan du med fordel vælge at gøre brug af WordPress, der må siges at være det nok mest populære hjemmesidesystem på markedet. Og så er det jo oven i købet gratis at bruge, så du skal ikke engang tænke på, at det koster noget at komme i gang WordPress. Og det kan tilpasses, så det passer perfekt som en business hjemmeside.

    Mange gode business designs at vælge imellem

    Der er blandt andet rigtig mange gode business designs at vælge imellem, med mindre du selvfølgelig vil have lavet dit helt eget unikke design fra bunden af, hvilket naturligvis også kan lade sig gøre. Det kræver bare, at du finder en designer, der kan lave det til dig, og en koder der kan sætte det op for dig. Men ellers er der altså rigtig mange gode business designs til WordPress allerede. Mange af dem er gratis, og nogle koster penge. Men ofte er der tale om under $100 for sådan et design, der er færdiglavet, så det er til at have med at gøre.

    En WordPress side har alle de funktioner du har brug for

    Det gode ved at bruge WordPress er, at det har alle de funktioner, som en business hjemmeside har brug for. Du kan også nemt få det til at spille sammen med alle dine andre salgskanaler (fx dit nyhedsbrev, din Instagram og så videre). Og hvis du ikke kan finde en særlig funktion, som du har brug for, er det også meget nemt at finde en udvikler, der kan hjælpe dig med at lave sådan en funktion for dig. Næsten alt kan bygges til WordPress, og der er rigtig mange bureauer og programmører, der arbejder med lige netop dette system.

  • 3 grunde til at hjælp fra et vikarbureau kan være det din restaurant har brug for

    Annonce

    Driver du til dagligt en restaurant eller et spisested, er du nok bekendt med, at du har mange forskellige arbejdsfunktioner, som du skal holde overblikket over. Der kan her være tale om alt fra opvaskefunktionen, køkkenet til selve den administrative drift af stedet.

    Dog er det langt fra altid, at alle restaurant ejere har den nødvendige arbejdskraft, eller kan skaffe denne i tide. Nikker du til dette, kan det give god mening for dig at læse med her.

     

    De knoklende hænder

    For mange restauranter er medarbejderne en af de allervigtigste elementer. Det er nemlig dem, som varetager de forskellige arbejdsopgaver i din restaurant, hvad end der er tale om madlavning, rengøring, anretning eller noget helt fjerde.

    Men ikke to restauranter er ens, hvorfor det kan se helt anderledes ud på dit sted. Nogle restauranter kan klare at holde driften og restauranten kørende med færre ansatte, hvorimod andre restauranter befinder sig i en helt anden kontekst. Der kan være et væld af årsager til, hvorfor det kan være sådan.

    For nogen kan der være tale om følgende:

    • For få resurser til at ansætte
    • Manglende arbejdskraft til at varetage funktioner
    • Sæsonpræget arbejde
    • Mere takeaway anlagt end alacarte

    Hvilken eller hvilke af disse din restaurant er påvirket af, kender du selv bedst. Men tager vi af sæt i et aktuelt problem, så er der mange restauranter som for tiden har det svært med at anskaffe sig arbejdskraft til at varetage forskellige driftsopgaver.

     

    Manglende hænder er lig med større udfordringer

    For restauranter kan manglende arbejdskraft hurtigt medføre til en del forskellige problemer. Overordnet set får din restaurants ansatte et større pres og belastning, da der ikke er nok personer til at varetage de nødvendige opgaver.

    Manglende arbejdskraft og bemandingshuller grundet sygdom eller lignende kan hurtigt medføre til markante problemer, når din restaurant går en højsæson i møde. Mange restauranter landet over er præget af forskellige sæsoner, hvor sommeren oftest er den sæson der bringer flest kunder i huset.

    Det betyder dog også, at for en del restauranter, kan det være urentabelt at have mange fuldtidsansatte i lavsæsonen, da der simpelthen kommer for få gæster ind og spiser. Dette kan til gengæld give nogle problematikker til at finde mandskab nok i tide. Det kan her give god mening at hente hjælp fra et vikarbureau.

     

    Vikarer til undsætning

    Det kan give rigtig god mening for dig at hente hjælp hos et vikarbureau i København eller, hvor end din restaurant befinder sig, hvis du har manglende arbejdskraft og et akut behov efter dette, men på et mere deltid eller midlertidigt plan.

    Det kan særligt give mening at få hjælp fra kompetente vikarer, hvis du:

    1. Skal være klar til sæsonen
    2. Ikke har råd til fuldtidsansatte efter højsæsonen
    3. Vil være sikret mod pludselig sygdom blandt dine ansatte
  • Vigtigt ved et bankskifte

    Annonce

    Der er ingen tvivl om, at det er yderst vigtigt, at man er tilfreds med sin bank. Skift bank hvis du ikke er. Banker er naturligvis altid interesserede i at få dig over på deres side, og derfor er bankskifte ofte relativt let. Bankerne har ofte sider, hvor de beskriver, hvor let det er at skifte bank til netop deres, så på denne måde burde du forholdsvis let blive guidet til en let proces.

    Skift bank – men overvej dette først

    Det kan sagtens være den rette beslutning for dig at skifte bank. Det er sjældent godt at være utilfreds med sin bank, og derfor er det også vigtigt at få taget en beslutning om, hvorvidt det faktisk er på tide at skifte sin bank. Der er dog utroligt vigtigt, at man også laver noget grundigt research. Det er de færreste, der ønsker at skifte bank, lige efter de allerede har gjort det én gang. Derfor skal du uden tvivl sætte nogle timer af til at sætte dig meget grundigt ind i nogle forskellige banker, således at du i sidste ende kan finde den rette for dig og dine behov og blive tilfreds med dit valg.

    Skift bank – sådan foregår det

    Afhængigt af hvilken bank du ønsker at skifte til, vil processen naturligvis være forskellig. Hos de fleste banker skal du først starte med at kontakte den pågældende bank, som du ønsker at skifte til. Dernæst vil der for det meste være en dialog, hvor du og banken i samarbejde skal finde ud af hvilke muligheder, netop du har i banken. Derefter skal du formentligt underskrive en fuldmagt, så din nye bank kan få mulighed for at flytte dine konti fra din gamle bank over til den nye. Ofte vil din nye bank selv sørge for at dine gamle konti lukkes, og at der åbnes nogle nye. I nogle banker vil dine automatiske betalinger også kunne overføres automatisk. Skift bank og bliv mere tilfreds.

    Skift bank til den rette for dig

    Som nævnt tidligere er det naturligvis vigtigt, at du finder den rette bank for dig. Derudover kan det også have stor betydning, at du finder den i første omgang, og ikke skal rode dig ud i flere bankskifte. På de respektive bankers hjemmesider, finder du alle fordelene ved at skifte til netop deres bank. Dette er et udmærket sted for dig at starte. Du ved hvilke muligheder, du havde ved din gamle bank, og kan relativt let og overskueligt finde ud af, hvad en anden bank kan tilbyde dig i sammenligning. Det er altså her, du først bør starte din research. Er du i tvivl om noget, eller ønsker at få mere at vide af en bestemt bank, kan det være smart at tage direkte kontakt til banken ved at ringe. På denne måde kan der ikke være tvivl, og du kan vide dig helt sikker på, hvad du får af nye muligheder i din nye bank. Hvis du går med disse overvejelser, så kom i gang med at undersøge forskellige banker og til sidst – skift bank.

  • Forbedre din præstation som leder med executive coaching

    Annonce

    For langt de fleste virksomheder og erhvervsdrivende, er der i dag et øget fokus på præstation, performance og effektivitet. Der er særligt tale om evnen til af facilitere positive forandringer og udvikling i form af vækst, salg og andet lignende.

    Oftere end aldrig bliver forandringerne faciliteret i direktionen og bestyrelsen i virksomhed eller organisationen. Det er særligt toplederne og herefter lederteamet, som har ansvaret for den pågældende udvikling. Men hvordan sikre man sig, at det år den rigtige vej?

     

    Aldrig et én-mands job

    Afhængigt af din virksomheds målsætning, vil der som regel, uafhængigt af målsætningen, være krav til kvaliteten af samarbejdet. Store organisatoriske projekter bliver oftest arbejdet med på tværs af afdelinger, kollegaer og ikke mindst topledere.

    For at resultaterne skal være positive og gå i den rigtige retning, forudsætter det, at du kan arbejde sammen med andre, men at du også har styr på din egen bod. Med dette menes der, at du mental bevidsthed det rette sted, klar kommunikation og at du ikke mister fokusset på de vigtigste ting.

    At imødekomme disse forventninger til ens præstation kan for mange betyde, at de bliver udsat for større mængder stress og mental ballast. Dette kan påvirke topledere i form af mentale barriere og komplikationer. Alt sammen problematikker som kan hindre dig i at videreudvikle dig selv, samt facilitere den nødvendige forandring, der forventes af dig.

     

    Det starter altid indefra

    Når det kommer til at facilitere positive forandringer og lignende i virksomheden, starter det altid indefra hos den enkelte topleder. Selvom at det er samarbejdet med de andre ledere og kollegaer som bærer forandringer, starter forhandlingsprocessen som regel hos den enkelte leder. For eksempel, forudsætter det, at du bærer visionen, har en plan og en effektiv fremgangsmåde til at føre disse videre ud i selskabet. Har du ikke fokusset de rigtige steder, kan det give konsekvenser for lederne, mellemlederne og dernæst medarbejder.

    Dette vil som regel komme til udtryk gennem:

    • Ringere resultater
    • Dårlig performance
    • Miskommunikation
    • Dårligt samarbejde eller kvalitet heraf
    • Mistillid osv.

    Befinder du dig i sådan en situation, hvor du har svært ved at holde overblikket eller er låst fast i din udvikling, kan det give rigtig god mening for dig, at du gør brug af executive coaching.

     

    Hvad er executive coaching?

    Som navnet antyder, er det et coachingforløb med henblik på lederudvikling, som er skræddersyet til særligt topledere. Forløbene faciliteres og administreres af en erhvervscoach, hvilket er fagperson som har den nødvendige teoretisk viden, men også den nødvendige praktiske erfaring til at coache dig.

    Du vil i forløbene blive trænet i nye lederkompetencer, som er vigtige for topledere, hvis de skal skabe resultater. Herunder kan du opleve at forløbene gør brug af en række forskellige værktøjer til netop dette.

    Det kan her være tale om:

    • Mentaltræning
    • Lederprofilværktøj
    • Notesbog
    • Og meget mere

     

     

  • Hvad skal medarbejderne have i nytårsgave?

    Annonce

    Det skaber altid en god stemning at anerkende medarbejdernes indsats. Det kan gøres på mange måder. Når medarbejderne bliver anerkendt og værdsat på arbejdspladsen, øger det motivation og glæde ved at gå på arbejde. Medarbejdere løfter opgaverne i flok og skaber positive resultater gennem et helt år, og de er den primære årsag til, at virksomheden kan eksistere. Uden dem ville det ikke gå. Nytåret nærmer sig, og det er tid til at kaste et blik tilbage og se på, hvordan året er gået. Anerkend medarbejdernes indsats med en nytårsgave til dem alle. Giv medarbejderne en kop med billede på som en personlig gave og noget, der kan få medarbejderne til at mindes dette år.

    Sig godt nytår med en personlig gave

    Alle kan bruge en kop på arbejdspladsen eller privat. Der er mulighed for sjove og kreative ideer til koppen. Billedet kan være af noget fra en fælles begivenhed fra året, et slogan der skaber fælles ånd i teamet, medarbejdernes fotos, en takkehilsen osv. En kop med billede på er en kreativ gave at give, hvor medarbejderne kan modtage den i anerkendelse af deres indsats i løbet af året. Det er en god måde at afslutte året på og sige godt nytår til alle ved at uddele nytårsgaverne.

    Hold styr på kopperne i tekøkkenet

    Er der et fælles tekøkken på arbejdspladsen, er det en fordel at have sin egen kop. Så er man ikke i tvivl om, hvilken kop hører til hvem, og opvasken kan tages af koppens ejer. Gå ind i et nyt år og få orden i benyttelsen af kopperne i virksomheden. Med et fælles logo eller slogan signalerer kopperne også en samhørighed blandt medarbejderne. Det kan også være individuelle tekster og billeder på kopperne, for eksempel vittighedstegninger eller citater, der kan få medarbejderne til at smile, når de holder en velfortjent kaffepause.

    Spred glæde nemt og hurtigt

    Det er nemt og hurtigt at sprede glæde på arbejdspladsen ved at give en kop med billede på. Små gaver og fælles samlinger er det, der gør det hyggeligt at gå på arbejde. Det eneste du behøver at gøre, er at vælge nogle motiver og uploade dem til tryk. Du har også mulighed for at rette designet online. Herefter får du kopperne leveret til virksomheden. Så nemt og hurtigt kan du designe kopper til dine medarbejdere og afslutte året med en positiv anerkendelse.

  • Leje vs. køb: her er fordelene ved at leje brugt materiel

    Annonce

    Som virksomhed kan man ind imellem blive hyret til at udføre en opgave, man ikke nødvendigvis selv har det rette materiel til. Projektet er måske en god sum penge værd, men skal man ud og anskaffe sig de rette maskiner, kan tallene hurtigt gå fra grøn til rød.

     

    For der er ingen tvivl om, at materiel er en investering. Det er omkostningsfuldt at anskaffe fra ny, og hvis man alligevel kun skal bruge en bestemt type maskine i en begrænset periode, kan det sjældent svare sig at købe den fra ny.

     

    Men det betyder ikke, at man er nødt til at sige nej tak til et fedt projekt. Tværtimod. Efterhånden er der nemlig masser af virksomheder på markedet, der tilbyder udlejning af professionelt materiel til konkurrencedygtige priser.

    Udlejning af materiel nær dig

    Nordjysk Lift er en sådan virksomhed, der tilbyder udlejning af alle tænkelige typer af materiel til både private og erhverv. Med 11 afdelinger fordelt rundt om i landet, har du rig mulighed for at leje de redskaber og det tilbehør, du mangler, uanset om du befinder dig på Fyn, Sjælland eller i Jylland.

     

    Deres sortiment dækker mere end 20.000 produkter, som alle kan leveres på en hvilken som helst modtageradresse eller byggeplads i landet. Bliver du derfor hyret til et projekt, hvor der eksempelvist skal udskiftes eller males gavle, kan du med fordel leje saxlifte for den periode, du har brug for den i.

     

    Udlejning af materiel foregår, helt ligesom leje generelt gør. Det vil sige, at du vælger den type lift, der egner sig til opgaven, oplyser hvor lang en periode, du vil leje den i, og betaler en pris på baggrund af disse informationer.

     

    Når lejekontrakten udløber, afhentes eller leveres materiellet blot tilbage, og du hæfter ikke yderligere for noget som helst.

    Opnå ekstra tryghed ved denne service

    Når man lejer en saxlift eller en hvilken som helst anden type motordrevet materiel hos Nordjysk Lift, vil maskinen altid komme en tur forbi deres in-house værksted. Her gennemgås alle dele, således du er garanteret, at den maskine, du modtager, også er velsmurt og driftsikker.

     

    Derudover har du også mulighed for – kvit og frit – at få en af deres fagkyndige medarbejdere ud og besigtige og lave opmålinger på det sted, dit projekt foregår. På den måde kan I i samarbejde finde frem til den helt rette materieltype og model, som leverer op til det formål og de behov, der måtte være.

  • Hold dig frisk på arbejde

    Annonce

    De af os, der bare elsker kaffe, ved også, at kaffe er en yderst vigtig drik at få om morgenen. Og dem af jer, der ikke drikker kaffe, kan nok ikke forstå os. Men lad os lige tage udgangspunkt i dette med at få sin kop-livsvigtige-kaffe om morgenen. Fordi rigtig mange har den tilgang og følelse i kroppen, at hvis ikke man får sin kaffe om morgenen, kan ens dag være helt ødelagt. Enten er man i dårligt humør fra starten af, det kan føles som en uendelig lang dag, eller noget helt tredje ”forfærdeligt”.

    Og for dem, der har det sådan, de står nok heller ikke som sådan uden kaffe eller en kaffemaskine. Men vi vil alligevel komme ind på det kendte mærke, ”Østerlandsk Thehus – kaffe”, og kaffemaskiner og dermed inspirere dig. For nogle kan det være en inspiration til at prøvet noget nyt og lækker smagsfuld kaffe, og for andre kan det være på tide at udskifte den gamle kaffemaskine. Eller for den studerende, der enten ønsker sig eller vil køb nogle billigere kaffemaskiner til dagligdagen.

    Østerlandsk Thehus – kaffe

    Vi har før i vores artikler berørt området ”Østerlandsk Thehus”, men ikke når det kommer til kaffe. Derfor vil vi også gerne introducere dig for et fantastisk mærke, der laver fantastisk kaffe. Dette kaffemærke byder på en masse kaffe fra forskellige steder: Brazil San Rafael, Colombia Golden Huila, Nordic Organic Espresso, og meget mere. Det specielle ved Østerlandsk Thehuse – kaffe er dens høje kvalitet af gode råvarer, håndplukket og vådmøllebehandlet, der er lavet med kvalitetsbevidst håndværk og smag. Derfor kan Østerlandsk Thehuse – kaffe være et rigtig godt alternativ til din Peter Larsen-kaffe derhjemme.

     

    Fantastiske kaffemaskiner til gode priser

    Hvis ikke det er nær så meget kaffe, du mangler, eller tankegangen om aldrig at skifte væk fra det kaffemærke, du altid har brugt, så kan det være, du er mere interesseret i en ny kaffemaskine. Kaffemaskiner kommer i forskellige former, funktioner, kværninger af kaffe, kaffebrygninger og meget mere. For nogle skal kaffemaskinen kunne det helt store, og for andre skal en kaffemaskine blot være enkel og lave god kaffe. Vi foretrækker mere kaffemaskiner, der er enkle for alle at bruge, samtidig med at det bliver en ordentligt brygget kop kaffe.
    Og for den studerende kan det være meget rart at vide, at man får en fantastisk kaffemaskine i topkvalitet, men til nogle gode priser, så alle kan være med.

    Dagen er reddet

    Så kender du en – eller er det mon dig selv – der bare ikke kan leve uden kaffe om morgenen, så håber vi, at denne artikel har hjulpet. Om end du er blevet inspireret eller mere interesseret, er der rig mulighed for at gå yderligere på opdagelse inde på Kicin’s hjemmeside. Her er der et hav af muligheder inden for kaffe og andre varme drikke.

  • Sådan kan du hjælpe en kollega med misbrug

    Annonce

    Alkoholmisbrug eller andre misbrug er ofte forbundet med mange fordomme og for mange er der en del berøringsangst. Faktisk rammer et alkoholmisbrug langt flere danskere end hvad de fleste lige tror. Stort set enhver mellemstor eller større dansk virksomhed har en eller flere personer med et alkoholmisbrug ansat. Den seneste undersøgelse fra sundhedsstyrelsen viser nemlig at ca. 585.000 dansker har et skadeligt forbrug af alkohol og mere end 140.000 er decideret afhængige af alkohol.

     

    Tegn og Symptomer på et misbrug hos en ansat eller en kollega

     

    Er du bekymret for en kollega, kan du være opmærksom på en række signaler, der kan være tegn på misbrug.

     

    • Sygedage falder omkring fridage
    • Meget sammenhængende sygdom eller tilbagevendende perioder med sygdom
    • Opsigelse uden at have et andet arbejde
    • Ændret/nedsat arbejdsevne
    • Deadlines der ikke overholdes
    • Aflysning af møder og aftaler, ofte i sidste øjeblik
    • Aggressiv, svært ved kritik
    • Manipulerende, god til at skifte emne
    • Dårlige forklaringer eller bortforklaringer
    • Pludselige stemningsskift
    • Forsvarende, forklarende og undskyldende
    • Følelsesmæssig ustabil
    • Friskfyragtig
    • Ser slidt og træt ud
    • Vigende i blikket
    • Svedende
    • Opsvulmet i ansigtet
    • Rystende hænder
    • Meget make-up, meget parfume
    • Lugter af alkohol eller pastiller
    • Lugter af “bag-brandert”

     

    Læs meget mere om alkoholmisbrug her hos A Misbrugsbehandling og Alkoholbehandling.

     

    Det er ikke kun et personligt problem

     

    Et alkoholmisbrug rammer hele familien, arbejdspladsen og andre nære relationer og det er derfor vigtigt at gribe ind hurtigt og få lagt en plan. Så det handler ikke så meget om personen skal have hjælp og i behandling. Nej det handler om hvilken hjælp og behandling der skal til.

     

    Hvem får et alkoholmisbrug?

     

    Mange mennesker tror fejlagtigt, at det er “manden på bænken”, der har et alkoholmisbrug og drikker for meget alkohol. Dette er kun faktum i meget sjældne tilfælde.

     

    Langt de fleste mennesker med alkoholproblemer, alkoholmisbrug eller alkoholafhængighed, er ganske almindelige mennesker. De har helt almindelige jobs og lever ofte set udefra i en helt almindelig familie.

    Eftersom alkohol også ofte forbindes med det gode liv, det vil sige med nydelse, med god mad, med afslapning og ferie, ses alkoholmisbrug relativt ofte blandt midaldrende mennesker med god økonomi og høje uddannelser.

    Så det er helt forkert at tro, at misbrug og alkoholafhængighed kun ses hos manden på bænken.

    Der er tværtimod en tendens til, at alkoholproblemer og alkoholafhængighed er relativt hyppigere blandt personer med en god økonomi og et i øvrigt godt liv.

     

    Langt de fleste der vælger at få behandling for et alkoholmisbrug, er helt ”almindelige” mennesker med familie, arbejde, fritidsinteresser og meget mere.

     

    Et alkoholmisbrug defineres ikke ud fra hvor meget, hvornår, hvorfor og hvor man drikker. Nej det defineres mere ud fra hvor mange negative konsekvenser alkoholforbruget fører med sig.

    Der findes rigtig mange gode muligheder for en virksomhed til at hjælpe en ansat ud af et misbrug, og det er aldrig for sent at hjælp.

    Alkoholbehandling redder familier og liv.

    Anders Nebelong, Misbrugskonsulent

  • Det her bør du være opmærksom på med din første eventafholdelse

    Annonce

    Events har gennem de seneste par årtier eksploderet i popularitet, hvor der i dag afholdelse et hav af forskellige events – lige fra branche topmøder til diverse kulturelle events. Mange virksomheder og organisationer vælger her, enten at bruge events som en strategisk satsning, eller som selve kernen i hele deres foretagende.

    Selvom at afholdelsen af events har vokset gennem årene, særligt før pandemien, er det langt fra alle som ender med at blive succesfulde.

     

    Dem vi hører og ikke hører om

    Når det kommer til events, hører vi typisk meget om de dårlige og lidt mindre om de gode, herind imellem er der mange ”middelmådige” events som sjældent bliver omtalt. Men hvad der definerer middelmådige og succesfulde events, svinger fra afholder til afholder.

    Mange virksomheder og organisationer vælger at bedømme deres event på antallet solgte billetter og forbruget under afholdelsen af event, hvilekt kan omfatte salg af drikkevarer, mad, merchandise mv. Årsagen til dette skyldes, at der kan være mange omkostninger forbundet afholdelsen af et event, hvor omkostningstungt afholdelsen bliver afhænger helt af selve eventet.

    Dækker eventets indtjening ikke omkostningerne, kan det hurtigt give økonomiske problemer for jer, da I så vil skulle betale for det i form af et underskud. For en del virksomheder kan et underskud være lig med dødsstødet af virksomheden eller selve eventet. Altså, at det ikke afholdelse længere.

    Men om et event kommet til at give overskud, gå i nul eller give underskud afhænger af et hav af forskellige ting.

     

    Oceaner af små detaljer med betydning

    Events har som udgangspunkt mange forskellige faktorer og aspekter involveret. Hvert et aspekt har her nogle under faktorer, som kan være gældende. Hvor mange og hvilke faktorer der er i spil, afhænger helt af typen af event.

    Større og længerevarende events har som regel mange flere faktorer forbundet, end mindre events typisk har. Ligeledes er der også forskelle på, om I skal afholde et netværksmøde eller et maraton.

    I mange tilfælde gør de samme faktorer sig gældende, for eksempel, er alle typer events underlagt eventplanlægning og lign. Som nybegynder til events, kan du risikere at støde på mange udfordringer og have store risikoer for at lave kritiske fejl. Ønsker du at kunne fokusere mere på værdiskabende aktiviteter, fremfor på selve planlægningen, kan det være en stor hjælp for dig at få hjælp fra et erfarent eventbureau.

     

    Lær af mestrene

    Der er mange fordele ved eventbureauer, hvor den største er deres erfaring. I modsætning til din virksomhed lever eventbureauer af alt associeret events.

    Det kan omhandle alt fra:

    • Planlægning og koordinering
    • Afholdelse
    • Værtskab
    • Lokation administration
    • Være omstillingsparat ift. ændringer
    • Have fordelagtige branche forbindelser
    • Kan give jer større sikkerhed og ro
    • Og meget mere

     

     

Registreringsnummer DK-37 40 77 39