Kategori: Blog

  • 3 grunde til at bruge en kultænder til at tænde dine vandpibekul

    Annonce

    Der er mange grunde til, at det kan være en fordel at bruge en kultænder til at tænde sine kul til vandpiben. For det første giver kultænderen et mere ensartet og kontrolleret varme, som gør det nemmere at få gang i kullet. Desuden undgår du med en kultænder at brænde fingrene på lighteren. Læs med her og lær om nogle af de gode grunde til at bruge en kultænder.

    Grund #1 – Præcis varmekontrol

    Der er mange grunde til at bruge en kultænder, når man skal tænde sine kul til vandpiben. For det første er det nemmere og mere præcist at styre ilden med en kultænder. Den koncentrerede varme fra kultænderen gør det nemmere at tænde kullet, og du kan også mere præcist styre, hvor meget varme der er på kullene. Dette er nyttigt, da for meget varme kan gøre røgen for kraftig, og for lidt varme kan give en kedelig smag.

    Grund #2 – Undgå at brænde fingrene

    For det andet er det meget nemmere at undgå at brænde fingrene, når man bruger en kultænder. Når du tænder kul med en lighter, kan det være svært at undgå at komme for tæt på ilden og dermed brænde fingrene. Med en kultænder kan du lægge kullet på kultænderen med din tang, og dermed holde en sikker afstand til varmekilden.

    Grund #3 –  Hurtig og effektiv tænding af kullene

    En kultænder er også en mere effektiv måde at tænde kul på. Kullene behøver ikke så meget varme for at blive tændt og de bliver kun varmet op til den perfekte temperatur – dermed holder kullene også længere.

    Der er altså mange gode grunde til at bruge en kultænder til at tænde kullene på vandpiben. Husk dog altid at bruge kultænderen med forsigtighed, da den kan blive meget varm. Sørg for at have en kultang ved hånden, så du ikke brænder dig.

  • Sådan sikrer du, at din bil altid er køreklar

    Annonce

    Når du driver en virksomhed hvor du lever af at køre ud til kunderne, så er det ekstra vigtigt at du sikrer dig at dine biler altid er køreklar. I værste tilfælde kan det at bilen er i stykker koste dig kunder og omsætning.

    Så hvis du ikke allerede har lagt en plan for hvordan du holder dine biler køreklar, så er det i hvert fald en god ide at gøre det nu.

    Indendørs parkering

    Har du mulighed for det, så vil det selvfølgelig altid være optimalt at dine biler kan holde indendørs, på den måde er bilen lidt varmere i vintermånederne end hvis den holdt udendørs, og du slipper helt for bøvlet med at skrabe bilen fri for sne og is, og at tænde motoren i forvejen for at varme bilen op osv.

    En carport er også et fint alternativ til indendørs parkering og giver stadig mere beskyttelse.

    Ugentlig vedligeholdelse

    Din bil kører selvfølgelig hverken bedre eller dårligere af at blive gjort rent en gang om ugen, men er du afhængig af en velfungerende bil i virksomheden, så kan det dog alligevel anbefales at rengøre bilen både ude og inde en gang om ugen. Når bilen bliver gjort rent er der nemlig også mere sandsynlighed for at du opdager evt. skader eller andet.

    Indfør samtidig et tjek vedr. om alt er påfyldt og klar på bilen. Sprinklervæske, kølervæske, motorolie osv. på den måde er du hele tiden foran ift. at opdage hvis noget ikke er som det skal være.

    Overhold service og kontrol hos dit værksted

    Det er altid en god ide at overholde service og kontrol aftaler med dit værksted. Hvis du ikke selv er mekaniker er der mange ting på bilen du ikke umiddelbart kan se, og selv om garantiperioden er udløbet er det stadig en god ide at få dit værksted til at gå din bil igennem regelmæssigt.

    Find et værksted der har tid

    Skulle uheldet være ude alligevel, så er det vigtigt at du i forvejen har et godt samarbejde med et værksted som ved hvor vigtigt det er for dig at have din bil hurtigt på vejen igen. Er du god fast kunde hos et værksted så har de ofte en lånebil til dig.

    Lad derfor være med blot at vælge det første og det bedste, der kommer frem når du leder efter et autoværksted Taastrup, men tag en snak med værkstedet, så du ved de har tid og plads til dit erhverv og dine biler.

  • Derfor bør du tage jævnlige backups af dine servere

    Annonce

    Regelmæssige sikkerhedskopier er vigtige for enhver server, uanset størrelse eller formål. I dette blogindlæg vil vi diskutere vigtigheden af at tage sikkerhedskopier og give nogle tips til, hvordan du gør det.

    Vi vil også fremhæve et par grunde til, hvorfor sikkerhedskopier er så vigtige, og hvad der kan ske, hvis du ikke tager dem. Hvis du ikke i øjeblikket tager backup af dine servere, er det nu, du skal begynde!

    Better safe than sorry

    Det er altid en god idé at tage sikkerhedskopier af dine servere i tilfælde af en uventet katastrofe. Ved at tage regelmæssige sikkerhedskopier kan du minimere skaderne og få din virksomhed op at køre igen så hurtigt som muligt. Her er nogle grunde til, at du helt sikkert bør tage regelmæssige sikkerhedskopier af dine servere

    • Tekniske fejl

    For det første kan serverkatastrofer ske uventet og uden varsel. En strømafbrydelse, et oversvømmet datacenter eller et ondsindet angreb kan ødelægge alle dine data øjeblikkeligt. Med ordentlige sikkerhedskopier kan du dog hurtigt og nemt gendanne alting.

    Vi anbefaler, at du løbende tager backups af dine servere, da du på den måde kan sikre dig mod uventede nedgange, glitches og andre tekniske fejl som kan opstå.

    • Beskyttelse mod cybertrusler

    For det andet kan serverdata være ekstremt værdifulde for hackere og cyberkriminelle. Hvis de får adgang til dine systemer, kan de stjæle eller ødelægge dine data med katastrofale følger. Ved at tage regelmæssige sikkerhedskopier Ved at tage regelmæssige sikkerhedskopier hjælper du med at mindske denne risiko ved at sikre, at der altid er en kopi af dine data til rådighed i tilfælde af, at de går tabt eller ødelægges.

    Ved at opbevare dine sikkerhedskopier uden for dit hjemsted kan du desuden beskytte dine data yderligere i tilfælde af en fysisk katastrofe som f.eks. en brand eller oversvømmelse. I sidste ende er regelmæssig sikkerhedskopiering en af de enkleste og mest effektive måder at beskytte dine data mod tab eller beskadigelse på.

    Hvordan laver jeg backups af mine servere?

    Det er vigtigt at have en omfattende katastrofeberedskabsplan, men det er også vigtigt at teste dine sikkerhedskopier. Sørg for, at du regelmæssigt gendanner filer fra dine sikkerhedskopier for at sikre, at alt fungerer, som det skal.

    Hvordan du gør dette, afhænger af den pågældende løsning. Mane nutidige løsninger er ret brugervenlige, når det kommer til netop dette.

    Hvis du leder efter et pålideligt og brugervenligt server-backupværktøj, foreslår vi, at du prøver Backup Bird’s backup værktøj. Deres software er designet til at gøre processen med at sikkerhedskopiere dine data så enkel og ligetil som muligt, så du kan være sikker på, at dine oplysninger er sikre og sunde.

    De tilbyder en række forskellige løsninger indenfor server-backup som:

    • MariaDB backup tool
    • Linux Server backup tool
    • MySQL backup tool
    • MongoDB backup
    • Windows server backup
    • PostgresSQL backup
  • Find den billigste udbyder af bredbånd

    Annonce

    Internettet har udviklet sig voldsomt meget i løbet af den seneste tid, og det er faktisk blevet utroligt svært at leve et liv, hvor du ikke benytter dig af det både på arbejdet og i din fritid. Derfor er det også utroligt vigtigt, at du prioriterer dit internet og dit bredbånd i hjemmet, da det ellers kan føre til stor irritation – både for dig, men selvfølgelig også for din arbejdsgiver, hvis du har problemer med forbindelsen.

    Alligevel er det ikke noget, som de fleste er interesserede i at bruge en hel masse penge på. Derfor handler det om at finde den billigste udbyder af bredbånd, der stadig kan levere en god kvalitet. Læs med her, hvis du vil blive klogere på hvordan.

    Hvad er billigt for dig?

    Der er stor forskel på indkomsten for de forskellige mennesker i Danmark. Derfor vil det også være forskelligt fra person til person, hvad billigt er.

    Noget af det første, som du kan gøre dig klart er derfor, hvad billigt vil være for dig. Det giver nemlig ikke nødvendigvis mening at vælge det billigste bredbånd, hvis du kan få noget, der koster lidt mere – og har plads i budgettet – og så får de flere fordele ud af det. Det er nemlig nogle fordele, som mange sætter pris på.

    Når du vurderer, hvad der vil være en god pris for dig, så kan du med fordel tage et kig på Kviknet priser, da de giver dig et godt overblik over, hvad du kan forvente til hvilke priser.

    Det billigste bredbånd kan opfylde dine behov

    For mange kan det være utroligt opgivende, at de absolut skal ud og betale en masse penge for at finde et internet, der virker. Det er dog overhovedet ikke tilfældet. Hvis ikke du bruger internettet til andet end såkaldt husbehov, så vil det billigste bredbånd for dig nemlig være utroligt billigt.

    Hvis du begynder at finde en masse udbydere, der tilbyder dig bredbånd, der kan alle de her fantastiske ting – det vil normalt være det, du bliver solgt på – så træd lige et skridt tilbage, inden købet og overvej, om du egentligt har brug for alle disse fantastiske ting. Medmindre du bruger utroligt meget tid på at game på internettet, så vil det ikke være nødvendigt med andet end det billigste bredbånd, der kører stabilt. Den eneste anden årsag til at skulle bruge et bedre internet er, hvis du arbejder hjemmefra – og så bør din arbejdsgiver tage del i regningen.

  • Man kan sagtens spare penge samtidig med at man er bæredygtig

    Annonce

    Der er meget fokus på den bæredygtige livsstil, og der er måske nogen, der ikke rigtig kan overskue det grønne liv, hvis det også betyder, at man skal bruge mange flere penge på at vælge de rigtige mærker. Men faktisk er det sådan, at en grøn livsstil ikke nødvendigvis behøver at være dyr – faktisk kan det være meget billigere at leve bæredygtigt end ikke at gøre det. Hvis du er nysgerrig på, hvordan det lige hænger sammen så se med lige her.

    Udforsk en verden af genbrug

    Rigtig mange mennesker er vant til at bruge mange penge på tøj og ting til hjemmet. Men faktisk behøver disse ting ikke at være så dyre, hvis man bare vælger at købe størstedelen af det som brugt. Der er både genbrugsbutikker, man kan tjekke ud, og så er der også mange, der sælger tøj og ting på nettet. Derfor kan du altså formindske dit forbrug betydeligt, samtidig med at du også sparer en masse penge – genbrug er nemlig billigere og mere bæredygtigt end at købe fra nyt.

    Hop på cyklen eller brug benene

    Noget af det, som også er kendt for at udlede en del CO2, er bilen – og at køre i bil rundt til al er faktisk også en af de transportløsninger, som er dyrest – så her kan man sagtens gøre noget. Hvis du har muligheden for det, kan du altså blive bedre til at hoppe på cyklen, gå eller tage offentlig transport, når du skal noget. Særligt cyklen er populær at hoppe på, hvis man er i en nogenlunde afstand fra det sted, man skal hen til. Her kan man altid overveje elcykler, hvis man gerne vil være sikker på, at man vælger cyklen fremfor bilen eller offentlig transport.

    Drop kød i maden

    Et sidste bud på noget, der både er bæredygtigt og billigt, handler om kosten. Det er nemlig alment kendt, at man skal spise mindre kød, hvis man gerne vil hoppe med på den bæredygtige vogn, og det er faktisk også noget, der kan komme dig økonomisk til gavn. Kød kan nemlig godt være ret dyrt, og hvis man eksempelvis erstatter det med aubergine, der er tilberedt på en lækker måde eller noget i den stil, så er det ofte en billigere løsning. Så når man bare lige kender de gode, kødfrie retter, så behøver det slet ikke at være så dyrt at spise grønnere.

  • Sådan automatiserer du dine processer og øger produktiviteten

    Annonce

    I dagens forretningsverden er det vigtigere end nogensinde før at være produktiv. Konkurrencen er hård, og hvis du vil være på forkant, skal du finde måder at automatisere dine processer på og øge din produktivitet.

    I denne artikel vil vi komme med nogle tips til, hvordan du kan gøre netop det!

    Automatisering af processer
    En måde at øge din produktivitet på er ved at automatisere dine processer. Det kan gøres ved at bruge software eller værktøjer, der hjælper dig med at automatisere gentagne opgaver. Hvis du f.eks. er webudvikler, kan du bruge et værktøj som Grunt til at automatisere din arbejdsgang. Ved at gøre dette kan du fokusere på vigtigere opgaver og få mere arbejde udført på mindre tid. En anden måde at automatisere dine processer på er ved at bruge skabeloner. Det kan være nyttigt, hvis du oplever, at du laver de samme opgaver igen og igen. Hvis du f.eks. konstant opretter rapporter, kan du oprette en skabelon, som du kan bruge hver gang. Dette vil spare dig tid og energi i det lange løb.

    Teknologien raser på livet løs, og over de seneste år er det bl.a. blevet meget nemmere at drive webshop. Shipmondo hjælper bl.a. webshopejere med billig fragt, levere ordresystem samt bogføring hos fx Billy, E-conomics og Dinero. En af de webshops som benytter Shipmondo er webshoppen Medcare.dk, som bl.a. sælger diabetes sokker og andet tilbehør til forbedring af sundhed. For Medcare har det betydet, at de er gået fra manuelt at oprette ordrer i deres bogføringsprogram, så sker det nu helt automatisk og det sparer dem 2-3 timer om måneden.

    Brug af genveje
    En anden måde at øge din produktivitet på er ved at bruge genveje. Det kan du gøre ved at lære tastaturgenveje eller bruge værktøjer, der hjælper dig med at automatisere opgaver. Der findes f.eks. mange værktøjer, der kan hjælpe dig med din e-mail. Nogle af disse værktøjer giver dig mulighed for at automatisere opgaver som f.eks. udsendelse af masse-e-mails eller planlægning af e-mails, der skal sendes på et senere tidspunkt. Dette kan spare dig en masse tid og hjælpe dig med at holde dig organiseret

    Prioritering af dine opgaver
    Det er også vigtigt at prioritere dine opgaver. Det betyder, at du skal vide, hvilke opgaver der er de vigtigste og skal udføres først. Det kan være svært, men det er vigtigt at tage sig tid til at finde ud af, hvad der er vigtigst. Du kan bruge værktøjer som Trello eller Asana til at hjælpe dig med dette. Ved at prioritere dine opgaver kan du sikre, at du altid arbejder på de vigtigste ting først, og at du ikke spilder tid på opgaver, der ikke er lige så vigtige

    Vi håber, at disse tips har hjulpet dig, og at du kan begynde at implementere dem i din egen virksomhed!

  • Lav et godt firmaarrangement – skab trivsel

    Annonce

    At trives i sin hverdag og i erhvervslivet er vigtigt. Arbejdet er en stor del af de flestes hverdag, og det kan være af afgørende betydning, at du begår dig på en arbejdsplads, hvor størstedelen trives. Hvordan sørger du så for at skabe en arbejdsplads, der fremmer trivslen?

    Kollegaer og teambuilding øvelser

    Kollegaerne er den del af arbejdspladsen, du som enkeltperson typisk er tættest på. De er en fast del af hverdagen, og alt efter hvilken arbejdsstilling, du befinder dig i, kan de udgøre en stor del af dit arbejdsmiljø. Således er de en ret afgørende spillebrik i arbejdspladsens overordnet trivsel. En god engageret arbejdsplads sørger for at fremme samhørigheden mellem kollegaerne, så samarbejdet indbyrdes bliver tæt og effektivt. Du kan også selv, som kollega, tage initiativ til at fremme forholdet mellem dig og dine kollegaer. Teambuilding er måde, du kan fremme forholdet mellem et team på en arbejdsplads. Teambuildingøvelser findes i mange former og farver og kan være en sjov, udfordrende, hyggelig måde at komme hinanden lidt nærmere på. Der findes mange forskellige slags teambuildingsarrangementer, både indendørs og udendørs, hvor du som arbejdsplads kan få lov til at rykke med grænserne og skabe tætte relationer på tværs af kollegaer. Du kan finde mange forskellige teambuilding øvelser her. Det er effektivt, sjovt og lærerigt. Og så fremmer det trivslen.

    Et godt lederskab

    En anden afgørende rolle i arbejdspladsens indeklima er lederen. Lederen kan spille en stor rolle i kollegaernes individuelle trivsel. Det er oftest lederen, der sætter den overordnet tone for arbejdspladsen, derfor har et godt lederskab en stor betydning for den overordnet trivsel. Men hvad der i dag anses for at være en god leder, har nok ændret sig fra fortidens lettere firkantet idé om en stærk, streng ledertype. En god leder i vores moderne samfund kan i stedet beskrives som en modig leder. Det er en leder, der tør at tage chancer. Der tør stole på sin arbejdsplads og tør være åben overfor sine medarbejdere – om det gælder presserende deadlines eller nye teambuilding-øvelser. En modig leder, der kan være åben og støttende, men også retfærdig og ærlig, når det gælder alvorlige sager. For eksempel en leder, der ikke er bange for at spørge om hjælp fra sit team, når det er nødvendigt. Sidst men ikke mindst, en leder, der ser værdien i at afholde gode firmaarrangementer for sit team, der fremmer arbejdspladsens trivsel.

    Der er mange karakteristika, der kan udgøre en god leder. Hvis du vil læse mere om moderne, modige ledere og deres samarbejdsøvelse, kan du læse artiklen her.

     

  • 5 fordele ved at benytte ejendomsadministration

    Annonce

    Hvis du ejer en lejlighed, bolig eller for den sags skyld flere boliger, så kan du med fordel betale dig fra alt det praktiske hos en professionel ejendomsadministrator. I dette indlæg giver vi 5 fordele der kommer med ved at benytte sig af en ejendomsadministrator.

     

    1.Lejekontrakter

     

    Hver gang en bolig skal lejes ud, kan det ikke undgås, at der skal laves en lejekontrakt. Det gælder også hver gang nye beboere skal flytte ind. Har du mange boliger, kan dette godt blive et konstant arbejde. Det kræver desuden også en god viden inden for boligudlejning at kunne udarbejde lejekontrakter. Med en ejendomsadministrator slipper du for at udarbejde disse lejekontrakter. Det er et stort og tidskrævende arbejder, som du her slipper for.

     

    2.Regnskab

     

    At leje boliger ud kræver arbejde med diverse former for regnskab. Der bliver også typisk sendt vand- og varme regnskab ud to gange årligt fra de ansvarlige selskaber, som du skal stå til ansvar for, og efterfølgende videregive til udlejerne. Dette slipper du også for med en professionel ejendomsadministrator.

     

    3.Huslejestigninger

     

    Vi kender det alle sammen. Den årlige huslejestigning som sjældent er populære. Det kan tit føre til utilfredse lejere, som selvfølgelig ikke har interesse i at betale mere i husleje hver måned. Med en ejendomsadministrator skal du ikke påtage dig denne sure opgave, men blot lade dem står for dette.

     

    4.Koordinering med diverse håndværkere m.m.

     

    Det kan ikke undgås, at der ved ind- og udflytninger skal håndværkere ind og istandsætte lejligheden. Derudover kan der ske andre ting som f.eks. en ødelagt opvaskemaskine, ødelagt elevator eller et toilet, som der ikke duer. Alt koordinering med håndværkere til alle disse opgaver kan tage langt tid. Det slipper du for ved at benytte en ejendomsadministrator.

     

    5.Løbende kontakt med lejer

     

    Når du udlejer en bolig til en lejer, vil der altid være nogle henvendelser til dig. Det kan være om en ting der er gået i stykker eller lignende. Alt den løbende kontakt med lejer vil med ejendomsadministration gå uden om dig.

     

  • Erstatningsadvokat – få styr på din erstatning

    Annonce

    Den dag i dag er der enormt mange ting, der kan tage tid for den enkelte person. De fleste voksne arbejder mellem 30 og 40 timer om ugen, og dertil kommer så den tid der bruges på at sove, sammen med familien, med vennerne og til diverse fritidsaktiviteter. For langt de fleste er tiden kostbar, og derfor er det også vigtigt, at man husker at prioritere sin tid. Det er alt for nemt at blive fanget i tidskrævende problemstillinger, som egentlig kunne løses langt nemmere og hurtigere, hvis man henvendte sig til de rette fagfolk. Dette gælder for eksempel i juridiske sager. Her vil den almene privatperson snildt kunne bruge mange, mange timer på at sætte sig ind i de kringlede juridiske regler på et område. Dette til trods for at en uddannet advokat måske kunne danne sig et overblik over hele sagen og dens videre forløb i løbet af kun få minutter.

     

    Erstatningssager kan trække tænder ud – men hvorfor?

     

    En af de former for sager, der typisk kan tage allerlængst tid at komme til bunds i, er erstatningssager. Reglerne på området er ofte komplicerede, og der er mange små smuthuller og undtagelser, som man skal være opmærksom på, når man søger om erstatning. Varetager en almen person sin egen erstatningssag, er der derfor overhængende fare for, at denne vil overse en vigtig del og dermed ikke få den erstatningssum, som personen faktisk er berettiget til. Det er ærgerligt, og det bliver endnu mere ærgerligt, når man tænker på, at der faktisk er en nem og oplagt løsning på problemet. Det eneste, man skal gøre, er at kontakte en erstatningsadvokat, som kan hjælpe med at holde styr på sagen og rette henvendelse de rigtige steder.

     

    Kan det betale sig at hyre en erstatningsadvokat?

     

    Et af kendetegnene ved erstatningssager er, at det typisk ikke er små beløb, som man er berettiget til. Der kan ofte være tale om flere hundredetusinde kroner, og dermed er det altså heller ikke et område, hvor det kan tilrådes at spare på advokatbistanden. En erstatningsadvokat er nemlig din garanti for, at du får udbetalt det fulde beløb, som du har krav på. I nogle tilfælde er det tilmed sådan, at du kan være berettiget til erstatning fra mere end ét forsikringsselskab, og også dette vil advokaten have helt styr på, således at du ikke overser noget.

     

    Hvis du har været ude for en arbejdsskade, et uheldigt fald eller en anden ulykke, som du nu skal søge økonomisk erstatning for, er det derfor en rigtig god idé at kontakte en advokat med speciale i erstatningssager. Et bud herpå kunne for eksempel være advokatfirmaet LRP i Horsens, hvor alle deres dygtige advokater har mange års erfaring med at føre erstatningssager.

  • Business Central og system til ejendomsadministration

    Annonce

    Ny ”hot” teknologi sikrer grøn omstilling

     

    Skal den grønne omstilling lykkes er det nødvendigt at data udnyttes optimalt. Dette kræver at software snakker rigtigt sammen. Gårsdagens data-siloer er passé.

    Business Central er blevet en super ERP-basisplatform med åbne veldokumenterede snitflader til bl.a. IOT-platforme med sensorer. Er der således et toilet der drypper er det vigtigt at kende adressen og lejeren. De oplysninger fødes i ejendomsadministrationssystemet, og bør deles med randsystemer.

    Da bl.a. Dynamics Property er bygget i Business Central, er det en kandidat der bør kigges nærmere på, når der skal bygget en ny IT-arkitektur.

     

    Dansk jura betyder få reelle alternativer

     

    ”Omkostningsbestemt leje” – det er kun en dansk politisk tradition, der kan udtænke et sådan regelsæt. Internationale systemer har ikke en chance for at løse opgaven endsige forstå materien.

    Faktisk er nyere ejendomsadministrationsløsninger heller ikke gearet til opgaven.

     

    Samtænk platform og forretningsprocesser

     

    Det er vigtigt ikke kun at fokusere på teknikken når der skal vælges et nyt system til ejendomsadministration. I dag er det heller ikke tilstrækkeligt at fokusere på forretningsprocesserne. Begge forhold skal løftes så processerne giver mening i en bredere kontekst, jf. de indledende bemærkninger om at integrere til andre systemer.

    Business Centrals kerne system indeholder en meget stærk finansdel. Rundt om denne kerne er der køb/salg, et sagsmodul, produktionsstyring, en serviceløsning og et anlægsmodul. Det betyder at har man en serviceafdeling, vil man faktisk kunne dække dennes behov ved hjælp af standardfunktionaliteten. Dynamics Property kan trække på denne funktionalitet og tilføjer klient, ejendom, lejemål og lejer.

     

    Software er blevet til noget der kommer over Internettet

     

    Software er gået fra noget – der kører på en lokal pc – til det er installeret på server en server i et Hosting firma til nu at være en tjeneste, der vedligeholdes af leverandøren og kører centralt med mange tusinde kunders installationer.

    Kunstig intelligens dimensionerer systemerne og ydelsen optimeres konstant.

     

    Business Central og roller

     

    Det er Microsoft, der forestår driften af Business Central, og en evt. leverandør der forestår vedligehold af en tillægsløsning.

    I Business Central har leverandøren mulighed for at anføre applikationer der kan arbejde sammen på en positiv liste.

     

     

    Frihed til at definere forretningen

     

    Navisions gamle styrke var, at virksomheden kunne lave tilpasninger, for at optimere egne forretningsprocesser. Ulempen var at virksomheden forblev i låst i en gammel version, da det var komplekst (underforstået ”dyrt”), at foretage rettelser. Business Central råder bod på dette ved at holde tilpasninger adskilte fra basissystemet. Best practice er imidlertid at lave automatiserede test til egne processer, således virksomheden kan være sikker på at ”logikken” fungerer som tilsigtet efterhånden som der kommer opdateringer.

    Så når CO2 afgiften kommer – og hvis en del på forbrugsbasis skal tilgå lejeren, vil det i Dynamics Property, være muligt at etablere denne.

     

Registreringsnummer DK-37 40 77 39